Bli med å lage kampanje!

Bli med å lage kampanje!

SAIH søker kreative og engasjerte folk som vil være med i kampanjeutvalget for årets høstkampanje. Søk nå! Frist 1. februar.

Har du et hjerte for solidaritet og lik rett til utdanning? Har du erfaring med kampanjearbeid eller er du glad i å organisere? Da kan DU være med å utvikle SAIHs høstkampanje 2022!

om utvalget

Kampanjeutvalget har ansvar for å planlegge og gjennomføre årets høstkampanje. Som utvalgsmedlem får du blant annet være med å bestemme årets tema, utvikle kampanjekonsept i samarbeid med kreativt byrå, planlegge arrangementer og mobilisere SAIHs medlemmer og nettverk til å delta.

Utvalget vil bestå av opptil 8 medlemmer, med representanter fra bl.a. SAIHs sekretariat, Arbeidsutvalg og medlemsorganisasjoner / lokallag. Det er også åpent for andre å søke.

Kampanjen lanseres i oktober 2022, men utvalgets arbeid starter allerede i mars. Du må påberegne 1-2 arbeidsmøter i måneden, samt noe arbeid mellom møtene. Det planlegges for fysiske arbeidsmøter i Oslo.

Copy Of Bli Med Å Lage Kampanje

Hvem er du?

  • Du synes det er givende å bruke en del av fritiden din på SAIH
  • Har erfaring med kampanjearbeid og/eller gjennomføring av arrangement
  • Liker å samarbeide med andre
  • Du kan gjerne være SAIH-aktivist, men det er ikke et krav.

    Søknad

    Send et kort motivasjonsbrev på epost til nestleder i SAIH, Selma Matsdotter Bratberg: selma.bratberg@saih.no innen 1. februar. Brevet bør inneholde en kort intro av deg selv, din erfaring og motivasjon for å delta.

    Om kampanjen

    Gjennom en årlig høstkampanje har SAIH som mål å bidra til økt engasjement og kunnskap om situasjonen for studenter og akademikere internasjonalt.

    I samarbeid med medlemmer og nye samarbeidspartnere skal SAIH mobilisere til aktivitet og debatt i studentmiljøer i hele Norge, for å løfte frem et aktuelt tema knyttet til studenters rettigheter og akademisk frihet globalt.

    Tema velges ut fra hva som er aktuelt og relevant, og her vil du som utvalgsmedlem ha stor påvirkningskraft. I 2021 var tema «fake news». SAIH utviklet guiden «Slik unngår du fake news-fella» og kampanjen ble sett over 400.000 ganger i sosiale medier.

    Flere saker:

    Ny kampanje: Studentsolidaritet i krigstid

    Ny kampanje: Studentsolidaritet i krigstid

    Vil vise solidaritet med studenter som er direkte rammet av krigen i Ukraina og studenter i Russland og Hviterussland som er mot krigen og som risikerer mye ved å protestere.