Ledig stilling: Spennende og meningsfull økonomirådgiverjobb

Ledig stilling: Spennende og meningsfull økonomirådgiverjobb

Kom og jobb med oss!

SAIH er en solidaritets- og bistandsorganisasjon som har jobbet i over 60 år med partnere verden over for å fremme utdanning og akademisk frihet som en menneskerett.

Gjennom varierte nettverk globalt, programpartnere i sju land, og lokallag og over 50 medlemsorganisasjoner i hele Norge kjemper vi for at alle skal ha tilgang til inkluderende og god høyere utdanning i en verden med rettferdig fordeling og demokrati uten brudd på menneskerettigheter

Vi leter etter en stødig økonomirådgiver med internasjonalt engasjement og erfaring. Du vil få en viktig rolle i å videreutvikle SAIH som en trygg organisasjon med god økonomiforvaltning, -praksis og -kultur.  

I SAIH blir du del av et økonomi- og administrasjonsteam på tre personer og rapporterer til daglig leder. Stillingen samarbeider særlig tett med programavdelingen, med fokus på SAIHs partnerorganisasjoner i Latin-Amerika, Afrika og Asia.  

SAIH-verdier som solidaritet, inkludering og medbestemmelse ligger til grunn for jobbkulturen vår. Som økonomirådgiver i SAIH jobber du selvstendig, i team og har stort rom til å videreutvikle rollen.  

Ansvar:

  • Ansvar for utvikling, planlegging og implementering av SAIHs anti-korrupsjonsarbeid, inkludert forebygging, avdekking og håndtering av saker.  
  • Utarbeide og følge opp budsjett, regnskap og revisjoner i samarbeid med sekretariatet, prosjektpartnere, donorer, regnskapsfører og SAIHs revisor.
  • Ha kontrolleransvar i bistandsarbeidet
  • Kvalitetssikring av donorkrav, avtaleverk og juridiske dokumenter.  
  • Bidra til rapportering til styret
  • Bidra til andre oppgaver i teamet

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning innen økonomi. Erfaring med eller utdanning innen regnskap. Realkompetanse kan kompensere for manglende formell utdanning.  
  • Særlig god kjennskap til excel, digital interesse og erfaring med bruk av ulike IT-verktøy som Sharepoint og lignende.
  • Erfaring med økonomiarbeid.
  • Erfaring med økonomi- og kontrollerarbeid i program-/bistandsarbeid ønskelig
  • Kjennskap Norad, UD eller andre viktige bistandsaktører er en fordel.
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk og engelsk, og ønskelig med spansk.  

Egenskaper:

  • Du jobber strukturert og er kvalitetsbevisst
  • Du er fleksibel og løsningsorientert
  • Du trives i team og med samarbeid
  • Du er pedagogisk og kommuniserer godt
  • Du kan arbeide selvstendig i et mangfoldig miljø
  • God forståelse for SAIHs verdier og prinsipper

SAIH tilbyr:

  • Et engasjert og aktivt arbeidsmiljø i hyggelig lokaler i Oslo sentrum.
  • Lønn i hht. SAIHs lønnspolitikk, innplassering i statens lønnstrinn 53-62 (ved særlig relevant kompetanse kan høyere innplassering tilbys) og et lønnsspenn opp til lønnstrinn 70. Tariffavtale.
  • Fleksibel arbeidstid, mulighet for hjemmekontor, tilskudd til trening og mulighet for å trene i arbeidstiden.
  • Offentlig tjenestepensjon i KLP
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • SAIH er sertifisert som et Great Place to Work.
  • Noe reising må påregnes

Har du spørsmål om stillingen, ta kontakt med daglig leder Line Hegna på telefon 47 41 82 47 eller epost line.hegna@saih.no

Søknadsfrist: 24. mai

Søknad og CV sendes til stilling@saih.no

Flere saker:

BLI MED Å LAGE KAMPANJE

BLI MED Å LAGE KAMPANJE

SAIH søker frivillige til kampanjeutvalget for neste års politiske kampanje. Søk nå! Frist 10.juni.

Arbeidsutvalget 2022/2023

Arbeidsutvalget 2022/2023

SAIHs årsmøte fant sted 29. og 30. april, og der ble Hector Ulloa, Selma Bratberg og Martine Billing gjenvalgt som arbeidsutvalg i SAIH. Vi har spurt de noen spørsmål om hvilke tanker de har etter året som har gått og hva de ønsker å jobbe med det kommende året