Ledig stilling: Økonomi- og administrasjonsleder
SAIH søker etter en strategisk og nysgjerrig leder til en nyopprettet rolle. Søknadsfrist: 9. oktober.
19.09.2022
SAIH søker etter en strategisk og nysgjerrig leder til en nyopprettet rolle som avdelingsleder for økonomi og administrasjon. Som økonomi- og administrasjonsleder er du del av SAIHs ledergruppe. Du får en viktig rolle i å videreutvikle strategier, systemer og praksis i organisasjonen for å sikre trygg og hensiktsmessig drift i en stadig mer kompleks global kontekst.
Vi ser etter deg som har internasjonalt engasjement, erfaring med økonomi og administrasjon i frivillige organisasjoner og som ønsker å utvikle deg som leder.
I SAIH vil du lede det som i dag er en liten avdeling med to rådgivere, og som samarbeider tett i team og prosesser på tvers av organisasjonen og våre samarbeidspartnere. Du vil arbeide selvstendig, i tett samarbeid med resten av ledergruppa, og få stort rom til å definere og utvikle rollen og den nye avdelingen.
SAIH-verdier som solidaritet, inkludering og medbestemmelse ligger til grunn for jobbkulturen vår.
Ansvar:
- Delta i strategisk og operativ ledelse av organisasjonen som del av SAIHs ledergruppe
- Personalansvar for og faglig veiledning av et lite team med rådgivere
- Sørge for godt samarbeid på tvers av avdelinger og team
- Ansvar for videreutvikling av systemer, rutiner og praksis
- Ansvar for budsjett, regnskap og revisjoner i tett samarbeid med sekretariatet og prosjektpartnere.
- Ansvar for utvikling, planlegging og implementering av SAIHs anti-korrupsjonsarbeid
- Ansvar for kontrolleropplegg for SAIHs programarbeid
- Ansvar for kvalitetssikring av avtaleverk og juridiske dokumenter.
- Ansvar for rapportering til styret
Kvalifikasjoner:
- Høyere relevant utdanning innen økonomi og administrasjon. Realkompetanse kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Erfaring med innføring og drift av systemer
- Erfaring med økonomistyring og kontrollerarbeid
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne på engelsk, norskkunnskaper kreves og ønskelig med spansk.
- Erfaring fra bistandsorganisasjoner er ønskelig
- Erfaring med eller interesse for ledelse
Egenskaper:
- Motiveres av å utvikle og effektivisere systemer og praksiser
- Er kvalitetsbevisst og nysgjerrig på forbedringsmuligheter
- Liker teamarbeid og å lede sammensatte team
- Er strukturert og prioriterer godt mellom varierte arbeidsoppgaver
- Fleksibel og løsningsorientert
SAIH tilbyr:
- Et engasjert og aktivt arbeidsmiljø i hyggelige, nyoppussede lokaler i Oslo sentrum.
- Lønn i hht. SAIHs lønnspolitikk, innplassering opp til lønnstrinn 71.
- Fleksibel arbeidstid, tilskudd til trening og mulighet for å trene i arbeidstiden.
- Offentlig tjenestepensjon i KLP.
- Gode muligheter for personlig og faglig utvikling.
- SAIH er sertifisert som et Great Place to Work.
- Noe reising må påregnes.
For mer informasjon om stillingen, kontakt daglig leder Line Hegna på telefon 47418247.
Søknadsfrist 9. oktober.
Søk her (Finn.no)
Om SAIH:
SAIH er en solidaritets- og bistandsorganisasjon som har jobbet i over 60 år med partnere verden over for å fremme utdanning og akademisk frihet som en menneskerett. Gjennom varierte nettverk globalt, programpartnere i sju land, og lokallag og over 50 medlemsorganisasjoner i hele Norge kjemper vi for at alle skal ha tilgang til inkluderende og god høyere utdanning i en verden med rettferdig fordeling og demokrati uten brudd på menneskerettigheter.