Ledig stilling

Ledig stilling

SAIH søker ambisiøs, kreativ og motiverende leder for kommunikasjon og politikk. Søknadsfrist 31. januar.

Vil du være med å lede en organisasjon hvor nyskapende kampanjer og politisk påvirkningsarbeid står sentralt i arbeidet for en mer rettferdig verden? Vil du bygge videre på læringen fra kampanjer som Radi-Aid og the D**ktators? Vil du være med å videreutvikle effektiv påvirknings-, kampanje- og kommunikasjonsarbeid i SAIH i en tid hvor truslene mot inkluderende høyere utdanning, fri forskning, demokrati og menneskerettigheter er større enn på lenge?

Vi ser etter en ambisiøs, kreativ og motiverende person med erfaring fra å jobbe for samfunnsmessige og politiske endringer gjennom strategisk påvirknings- og kommunikasjonsarbeid. Du har relevant ledererfaring fra en liknende rolle eller gjennom ledelse av team og prosjekter, og du ønsker å utvikle deg som leder.

I SAIH vil du lede en avdeling med fem dyktige rådgivere som har travle og hyggelige dager sammen på jobb. Du vil være en del av SAIHs ledergruppe og samarbeide tett i team og prosesser på tvers av organisasjonen og med våre samarbeidspartnere i Afrika, Asia og Latin-Amerika. Du vil arbeide selvstendig og få stort rom til å definere og utvikle rollen, og avdelingen.

Vår nye leder må like varierte arbeidsoppgaver og å jobbe både langsiktig og for raske resultater. Du motiverer folk rundt deg til felles innsats, er ikke redd for å brette opp ermene selv, samtidig som du evner å delegere både oppgaver og ansvar.

SAIH-verdier som solidaritet, inkludering og medbestemmelse ligger til grunn for jobbkulturen vår.

Ansvar:

  • Delta i strategisk og operativ ledelse av organisasjonen som del av SAIHs ledergruppe
  • Strategisk og operativ ledelse av avdelingen
  • Videreutvikle og operasjonalisere politiske prioriteringer vedtatt av SAIHs demokratiske organer
  • Ansvar for utvikling og implementering av strategi og planer
  • Sørge for godt samarbeid på tvers av avdelinger og team
  • Budsjettansvar
  • Ansvar for rapportering til styret, donorer osv.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning. Realkompetanse kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Erfaring med strategisk medie-, kommunikasjons- og/eller kampanjearbeid.
  • God forståelse av politiske beslutningsprosesser og erfaring med politisk påvirkningsarbeid.
  • Erfaring med internasjonalt arbeid
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk og engelsk, også ønskelig med spansk.
  • Erfaring med, eller interesse for, ledelse

Egenskaper:

  • Motiveres av resultater
  • Liker teamarbeid og å lede sammensatte team
  • Er strukturert og prioriterer godt mellom varierte arbeidsoppgaver
  • Språksikker
  • Fleksibel og løsningsorientert
  • Er kvalitetsbevisst og nysgjerrig på forbedringsmuligheter
  • Samfunnsengasjert og analytisk

SAIH tilbyr:

  • Et engasjert og aktivt arbeidsmiljø i hyggelige, nyoppussede lokaler på Grønland i Oslo sentrum.
  • Lønn i hht. SAIHs lønnspolitikk, innplassering opp til lønnstrinn 71.
  • Fleksibel arbeidstid, tilskudd til trening og mulighet for å trene i arbeidstiden.
  • Ekstra feriedager i romjul og påske.
  • Offentlig tjenestepensjon i KLP.
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling.
  • SAIH er sertifisert som et Great Place to Work.

Noe reising må påregnes.

Spørsmål om stillingen kan stilles til daglig leder, Line Hegna på tlf: 474 18 247.

Send inn søknad via Finn.no.

Om arbeidsgiveren

SAIH er en solidaritets- og bistandsorganisasjon som har jobbet i over 60 år med partnere verden over for å fremme utdanning og akademisk frihet som en menneskerett. Gjennom varierte nettverk globalt, programpartnere i sju land, og lokallag og over 50 medlemsorganisasjoner i hele Norge kjemper vi for at alle skal ha tilgang til inkluderende og god høyere utdanning i en verden med rettferdig fordeling og demokrati uten brudd på menneskerettigheter.

Flere saker:

Ledig stilling

Ledig stilling

SAIH leter etter en resultatorientert og kreativ kollega til å være prosjektleder for SAIHs inntektsarbeid. Søknadsfrist 31. januar.