Nyhet
Ledig stilling: Spennende og meningsfull økonomirådgiverjobb
SAIH er en solidaritets- og bistandsorganisasjon som har jobbet i over 60 år med partnere verden over for å fremme utdanning og akademisk frihet som en menneskerett.
Gjennom varierte nettverk globalt, programpartnere i sju land, og lokallag og over 50 medlemsorganisasjoner i hele Norge kjemper vi for at alle skal ha tilgang til inkluderende og god høyere utdanning i en verden med rettferdig fordeling og demokrati uten brudd på menneskerettigheter
Vi leter etter en stødig økonomirådgiver med internasjonalt engasjement og erfaring. Du vil få en viktig rolle i å videreutvikle SAIH som en trygg organisasjon med god økonomiforvaltning, -praksis og -kultur.
I SAIH blir du del av et økonomi- og administrasjonsteam på tre personer og rapporterer til daglig leder. Stillingen samarbeider særlig tett med programavdelingen, med fokus på SAIHs partnerorganisasjoner i Latin-Amerika, Afrika og Asia.
SAIH-verdier som solidaritet, inkludering og medbestemmelse ligger til grunn for jobbkulturen vår. Som økonomirådgiver i SAIH jobber du selvstendig, i team og har stort rom til å videreutvikle rollen.
Ansvar:
Ansvar for utvikling, planlegging og implementering av SAIHs anti-korrupsjonsarbeid, inkludert forebygging, avdekking og håndtering av saker. Utarbeide og følge opp budsjett, regnskap og revisjoner i samarbeid med sekretariatet, prosjektpartnere, donorer, regnskapsfører og SAIHs revisor. Ha kontrolleransvar i bistandsarbeidet Kvalitetssikring av donorkrav, avtaleverk og juridiske dokumenter. Bidra til rapportering til styret Bidra til andre oppgaver i teamet
Kvalifikasjoner:
Relevant utdanning innen økonomi. Erfaring med eller utdanning innen regnskap. Realkompetanse kan kompensere for manglende formell utdanning. Særlig god kjennskap til excel, digital interesse og erfaring med bruk av ulike IT-verktøy som Sharepoint og lignende. Erfaring med økonomiarbeid. Erfaring med økonomi- og kontrollerarbeid i program-/bistandsarbeid ønskelig Kjennskap Norad, UD eller andre viktige bistandsaktører er en fordel. God skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk og engelsk, og ønskelig med spansk.
Egenskaper:
Du jobber strukturert og er kvalitetsbevisst Du er fleksibel og løsningsorientert Du trives i team og med samarbeid Du er pedagogisk og kommuniserer godt Du kan arbeide selvstendig i et mangfoldig miljø God forståelse for SAIHs verdier og prinsipper
SAIH tilbyr:
Et engasjert og aktivt arbeidsmiljø i hyggelig lokaler i Oslo sentrum. Lønn i hht. SAIHs lønnspolitikk, innplassering i statens lønnstrinn 53-62 (ved særlig relevant kompetanse kan høyere innplassering tilbys) og et lønnsspenn opp til lønnstrinn 70. Tariffavtale. Fleksibel arbeidstid, mulighet for hjemmekontor, tilskudd til trening og mulighet for å trene i arbeidstiden. Offentlig tjenestepensjon i KLP Gode muligheter for personlig og faglig utvikling SAIH er sertifisert som et Great Place to Work. Noe reising må påregnes
Har du spørsmål om stillingen, ta kontakt med daglig leder Line Hegna på telefon 47 41 82 47 eller epost line.hegna@saih.no
Søknadsfrist: 24. mai
Søknad og CV sendes til stilling@saih.no