Nyhet
Økonomi- og administrasjonsrådgiver
Vi er på jakt etter en engasjert og dyktig rådgiver som ønsker å jobbe med økonomiske og administrative oppgaver i en spennende bransje. SAIH jobber målrettet med mange sivilt samfunnsorganisasjoner i Latin-Amerika, Afrika og Asia. I SAIH får du muligheten til å jobbe i en dynamisk organisasjon, der alle tar del i et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
Har du erfaring fra jobb i lignende organisasjoner, jobbet med bistandsprosjekter, eller et personlig engasjement for internasjonal utvikling? Kunne du tenke deg å bli med på å gjøre SAIH enda bedre? Da er kanskje dette jobben for deg!
Ansvars- og arbeidsoppgaver
Økonomi:
Ansvar for å holde styret og daglig leder oppdatert på den økonomiske situasjonen i organisasjonen.Kommunikasjon med regnskapsfører og revisor.Månedlig regnskapsrapportering til daglig leder og periodisk rapportering til styret.Økonomisk ansvar:- Løpende regnskapsoppgaver i samarbeid med ekstern regnskapsfører - Sammenstilling av årsbudsjett og lage periodiske avviksrapporter. - Ansvar for å lage årsregnskap
Rådgivning til sekretariatet og tillitsvalgte i SAIH, herunder nært samarbeid med programrådgivere samt rådgivning til våre samarbeidspartnere om budsjetter, regnskap og revisjoner.Bistå med budsjettarbeid og rapportering til donorer.
Administrasjon:
Ivareta, kvalitetssikre og videreutvikle SAIHs administrative verktøy, ressurser og prosedyrer.Bistå i personaladministrasjonen, være ansvarlig for innkjøp og kontakt med leverandører.Bistå SAIHs valgte ledere med planlegging og gjennomføring av eksterne arrangement, interne samlinger, styremåter og årsmøter.
Ønskede kvalifikasjoner og egenskaper:
Relevant utdanning innen økonomi og administrasjon. Realkompetanse kan kompensere for manglende formell utdanning.Erfaring med arbeid innen økonomi- og kontoradministrasjon.Svært god kjennskap til Excel.Kjennskap til bistandssamarbeid og økonomistyring i bistandsorganisasjoner vil bli tillagt vekt.God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk. Da vi jobber med prosjekter i Latin Amerika er spansk er en fordel, men ikke påkrevd.
Stillingen inngår som en del av SAIHs sekretariat. Sekretariatet skal være en støtte og ressurs for SAIHs organisasjon. Økonomi- og administrasjonsrådgiver rapporterer til daglig leder.
Ansatte i SAIH må være fleksible. Det betyr at ressurser og kompetanse må disponeres der det foreligger behov, men betyr også at de ansatte får muligheter til å delta på flere ulike arbeidsområder. Alle ansatte må derfor i perioder måtte påregne endringer i arbeidsoppgavene.
Hva kan vi tilby:
Lønn i hht. SAIHs lønnspolitikk Fleksitid og avspaseringsordning Hyggelige og engasjerte kollegaer Godt arbeidsmiljø med ordnede arbeidsforhold, kontor i Oslo sentrum Muligheter for personlig og faglig utvikling Tariffavtale Avtalefestet pensjonsordning ·Velferdsordninger
SAIH er opptatt av mangfold, bl.a. med hensyn til kjønn, alder, funksjonsevne, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi vil derfor oppfordre alle kvalifiserte kandidater til å søke.
Send søknad med CV til stilling@saih.no
Søknadsfrist: 21.08.16
Tiltredelse så snart som mulig.
Spørsmål om stillingen rettes til daglig leder Håvard Hovdhaugen på tlf. 994 65 580 eller hh@saih.no.